Menu

Persona's

Meer inzicht in jouw klant resulteert in betere producten/diensten...

U bent hier

Het spreekt voor zich dat je nieuwe producten of diensten ontwikkelt volgens de noden en wensen van de klant. Maar wie is die klant? Jouw beeld van de klant stemt misschien niet altijd overeen met het beeld dat jouw collega van dezelfde klant heeft. Het beschrijven van persona’s is een geschikte techniek om het beeld van de klant scherp te stellen. Je beschrijft een fictief persoon en zijn noden, gedrag, motivatie en de bedoeling achter de “aankoop” van het product of van de dienst.

Maak een persona per doelgroep van jouw product of dienst.

Ga te werk in drie stappen:

  • Demografische gegevens: wie is de klant?
  • Gebruiksdoelen: wat wil de klant bereiken? Wat zijn bijhorende noden?
  • Breng jouw persona tot leven: waar houdt hij van? En waar heeft hij een hekel aan? Levensstijl? Persoonlijkheid?

 

Wil je concreet aan de slag? Download dit schema voor persona's in PDF-formaat

ikinnoveer © 2018

Created by