Menu

Cartamundi

Innovatie troef in een eeuwenoude industrie

U bent hier

Cartamundi Olfacio

Al eeuwenlang is Turnhout de stad van de speelkaart.Wereldleider Cartamundi zet die traditie voort en slaagt erin te blijven groeien. Hoe? Dankzij nieuwe businessmodellen, internationalisering en (natuurlijk) voortdurende innovatie.

Cartamundi produceert niet enkel klassieke speelkaarten. Ook speelkaarten van Angry Bird, Harry Potter of James Bond zijn van hun hand. Daarnaast zetten ze ook in op loyaltyprogramma's. Die spaaracties en ruilkaarten aan de kassa in de supermarkt? Die komen uit Turnhout. Ook op technisch vlak innoveert Cartamundi constant. Het bedrijf werkt met de meest duurzame materialen en processen. Zo kan het heel wat bijzonder drukwerk aan: van kaarten met een kraslaag of warmtegevoelige kaarten tot zelfs geparfumeerde kaarten.In 2012 bracht Cartamundi een speciale kaartenset op de markt in samenwerking met geurkunstenaar Peter De Cupere. Olfacio bevat tien geurherkenningskaarten met tien verschillende denkbeeldige bloemen, elke met hun eigen verleidelijke geur. De bijhorende Olfacio App (filmpje) voor tablet of smartphone herkent de geur van de kaarten. Door kaarten te combineren, kan je de planten kruisen en een eigen zaadje planten in de App.Al deze opvallende samenwerkingen maken dat Cartamundi steeds blijft vernieuwen. Zelfs in een traditionele industrie als die van de speelkaarten.

Zij doen het zo

  • Innoveren is de boodschap, ook in een traditionele industrie
  • Schrik niet terug van 'vreemde' samenwerkingen, bijvoorbeeld met kunstenaars
  • Groei door innovatie

ikinnoveer © 2017

Created by